Reclame maken voor jezelf

De diensten van anderen aanprijzen, zeker wanneer je er in gelooft, is niet zo moeilijk en vaak een kwestie van het op het juiste moment inkoppen. Maar wat vind ik het lastig om reclame voor mijn eigen diensten te maken. Ik weet best positieve punten over mijzelf te vertellen. Ik werk bijvoorbeeld snel, kom afspraken na, ben redelijk creatief, ben handig met social media, loyaal en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het hardop zeggen, jezelf als zzp-er op social media profileren en actief werk of verkopen binnen halen. Dat is toch een vak apart. Het vraagt lef en een strategie.

Wanneer je een goede marketingstrategie hebt, kan je vasthouden aan de kaders die je voor je zelf schept en wordt jouw ‘verkooppraatje’ meer een onderdeel van jouw onderneming dan van jouw als persoon. En dat voelt wel zo prettig wanneer een potentiële klant niet toehapt na de kennismaking.

Wanneer je de mogelijkheid hebt om een aardige hoeveelheid geld in je startup te investeren, heb je wellicht wat aan deze marketingtips. Zo niet, lees dan hier hoe je (potentiele) klanten kunt verrassen, aan je kunt binden en hoe je voor goede mond-tot-mondreclame kunt zorgen.

Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *